INFORMACIÓN EN CATALÁN

Vestit de bateig

vestit 180 x 90 cm, capa 160 x 38 cm,
piqué
brodat en relleu, brodat suís, a mà

Vestit de bateig de color blanc format pel vestit i la capa amb gorro que arriba fins a l'espatlla. La decoració està formada per un brodat blanc fent sanefes ondulades que recorren verticalment el vestit i la capa i per uns brodats en relleu de motius florals amb els pètals i les poncelles fets amb gran relleu.

Al llarg del segle XX i abans de l'aparició de les grans marques de moda a molts pobles es desenvolupaven petits tallers de modistes, cosidores i sastres que s'encarregaven de preparar els aixovars, el vestits de núvia, bateig, la roba de mudar... Els tallers de roba blanca s'encarrgaven principalment dels treballs més artesanals de brodar i decorar els vestits amb puntes i brodats en peces que s'havien d'utilitzar en ocasions especials.

Procedència
Arenys de Mar