INFORMACIÓN EN CATALÁN

Vestit litúrgic

117 x 254 cm
Categoria de puntes i teixits
Seda damascada
Teixit

Conjunt format per una casulla, una estola i un cobrecalze de seda damascada blanca a la part exterior i seda vermella a l'interior. La casulla de seda damascada de color blanc amb un folre de seda de color vermell. Decoració formada per una franja (en forma de Y) de vellut vermell al davant i a l'espatlla. Al davant i a l'alçada del pit el símbol PX en fil daurat i a l'espatlla, un anyell amb aureola ajagut damunt un missal,amb una banderola de fons blanc i una creu vermella.

L'estola és de seda damascada de color blanc trencat a la part exterior formant motius florals. A la part interior, teixit de seda vermella formant aigües. A la part exterior tres creus de passamaneria de color daurat (una al mig i una a cada extrem). Les creus dels extrems estan cosides a una peça quadrada de vellut vermell. Els dos extrems estan acabats amb un serrell de fil de seda de color blanc trencat. El cobrecalze és forma quadrada amb la part exterior de seda damascada de color blanc trencat formant grans motius florals i la part interior de seda vermella formant aigües.

Primer quart segle XX
Magatzem