Vestit

98 x 55 cm
11925
Categoria de puntes i teixits
Seda
teixit, punta mecànica (blonda)

Vestit negre amb folre de ras negre i sobre punta mecànica d'estil xantillí amb algunes roses escampades sobre el tul. Vestit sense màniga amb coll barca amb cintura i cremallera lateral. Al darrera es corda el coll amb un gafet. Sobre les espatlles, tant al davant com a l'esquena, hi ha aplicació de blonda, que crea una forma lobulada. La faldilla, amb forma, està cosida a la cintura amb el cos. Fotografia Museu Virtual de la Moda.

El vestit espanyol durant la dècada dels cinquanta seguí, per un costat, el New Look de Dior, tendència que observà la burgesia, i per altre costat, l’estil americà del American Look, sorgides ambdues tendències en la segona meitat de la dècada anterior, i finalment les creacions de Balenciaga, que vestia a l’aristocràcia. Els anys cinquanta suposaren la consagració del dissenyador Balenciaga. Aquests dissenyadors marcaren una estètica sofisticada i elegant, de vestits cenyits a la cintura que ressaltaven les formes femenines, amb gust pels estampats llampants, les iridiscències i complements a joc (barrets d’ala ampla, vels, guants fins al colze, bosses de mà, jaquetes entallades, boleros, capes, llaços i mocadors). Tot plegat fou creat en un context de postguerra, per a desmarcar-se de les línies rectes i l’austeritat de les dècades anteriors. Altres dissenyadors a ressaltar en aquest moment foren: Jacques Fath (1912-1954), Pierre Balmain (1914-1982) i Oscar de la Renta (1932-2014).

Per més informació https://www.museudelamoda.cat/ca/prenda/1950-1959/vestit/vestit-negre-de...

1950-1959
magatzem