Dosser

Categoria de puntes i teixits
Seda
Punta mecànica
Dosser de punta mecànica de color daurat. Representació de la rendició de Granada segons el quadre de Francisco Pradilla realitzat l'any 1882 i que es troba a l'edifici del Senat a Madrid. La reproducció de la pintura és l'escena central del frontal que està rodejat per un fris i amb dos escuts a les dues bandes. L'escut que es troba a l'esquerra de la imatge és el dels Reis Catòlics amb la representació de l'àliga, l'escut el sostenen dos àngels. En la banda de la dreta es troba l'escut dels Hasburg espanyols. Al voltant d'aquesta escena i els escuts trobem un segon fris amb representació d'àngels i dracs i a les cantonades els símbols de Castellà-Lleó. En la banda superior dos àngels sostenen una franga amb els números romans MCDXCII 1492 i en la banda inferior una altre franja amb les paraules RENDICIÓN DE GRANADA. Tot el vol està format per un disseny de fulles d'acant i formes lobulars. Existeix un exemplar brodat sobre tul a la Col·lecció Tèxtil de la Universitat Complutense de Madrid. En el Museo Tèxtil Provincial "Perez Enciso" se conserva una de características similares que está catalogada como mantilla de encaje granadino. Existeix un treball similar regal de la Marina Argentina a la reina Victòria Eugènia l'any 1926. (ABC 10/1/1926)
primer quart del segle XX
Magatzem