Cunya

18,5 x 3 cm
Classificació del Fons Josep Ma. Pons Guri
Ferro

Objecte que és d'una sola peça, amb un cap arrodonit, del qual surt una peça de forma cilíndrica, acabada de forma plana i lleugerament inclinada cap endavant. Eines donades per Adolf Mateu, el seu pare i avi havien estat mestres d'aixa a les drassanes Dotras d'Arenys de Mar, que van construir el darrer gran veler, "El Carlitos", l'any 1918.

"La falca, tascó o cuny és una màquina simple consistent en una peça prismàtica de fusta o de metall acabada en angle diedre molt agut. Tècnicament és un doble pla inclinat portàtil. Serveix per a esberlar o dividir cossos sòlids, per a ajustar o estrènyer un amb un altre, per a calçar-los o per a omplir algun badall o buit." (Font: https://ca.wikipedia.org/wiki/Falca).

segona meitat segle XIX
Procedència