Volant

39 x 336 cm; 9 x 72 cm; 9 x 45 cm
Categoria de puntes i teixits
Cotó
agulla, alençon, a mà

Tres volants de color cru per a jocs de llit o roba de la casa realitzats amb punta a l'agulla, d'alençon francès. Disseny d'estil romàntic amb representacions de dalies, margarites i roses amb garlandes de fulles formant línees sinuoses. Les bandes inferiors i les cantonades presenten un disseny de estructura de petits cercles units per fils en sentit radial envoltada per formes lobulars i fulles invertides.

El disseny de la peça central és un gran ram de roses i liles intercal·lat amb una composició d'una gran rosa i sobre 3 grans fulles. Sobre aquesta composició una garlanda de flors que semblen dàl·lies i fulles que composen una línea sinuosa que s'extén al llarg de la peça. La cantonada presenta una gran composició amb una rosa central amb 3 fulles envoltada amb 4 poms de flors amb roses, dal·lies i liles amb una línea de fulles que l'envolten.

segona meitat del segle XIX
magatzem