Carpeta amb patrons

20 x 50 cm
Categoria de puntes i teixits
Paper
dibuix a tintan i picat

Carpeta amb els patrons que es van utilitzar per a la realització de les estovalles d'altar de la Capella de Sant Jordi del Palau de la Generalitat l'any 1927. La carpeta conté 15 patrons que van ser picats per la família Castells: Zenon, Marià i probablement Dolors Castells basats en un disseny de Marià Castells i Simón amb una interpretació del símbol de la magrana i la representació de l'escut de Sant Jordi. La carpeta de cartolina blanca té pintades en vermall les paraules: Patrones del encaje para el mantel del altar de la Real Capilla de S. Jorge. Exma Diputación Pronvincial de Barcelona. 1928.

Aquestes estovalles van ser un encàrrec del president de la Diputació de Barcelona Josep Ma. Milà Camps l'any 1927 per reformar algunes dependències del Palau de la Generalitat de Catalunya. Al tractar-se d'un treball exclusiu, la Casa Castells va lliurar a la Diputació la carpeta amb els patrons per a què no es tornes a reprodur el disseny.

1927-1928
Procedència