Mocador

Categoria de puntes i teixits
Cotó
batista brodada en relleu amb punta de ret fi realitzada amb boixets

Mocador de núvia de color blanc. Forma central d'estrella, amb una cantonada estan brodades le lletres F.S. que corresponen a Francesca Sabater. El volant és un característic disseny de ret fi per a mocador de núvia amb flors en tot el volant i formes lobulars i cargols que rematen el volant. El Museu conserva el disseny per a patró d'aquest mocador que va ser picat l'any 1885 per Joaquim Castells i posteriorment per Gertrúdis Castells i va ser retirat l'any 1888.

Aquest mocador era propietat de Francesca de Paula Sabater Casals (1863-1954) de Can Colomer de Sobirans d'Arenys de Munt. Can Colomer és una masia edificada al segle XVI on es conserven les restes de l'ermita romànica de Sant Miquel del segle XIII de la que només queden els fonaments.

Procedència
Arenys de Munt