Ampolla

22 x 9,5 x 9,5 cm
vidre, suro i paper
vidre industrial i paper imprès

Contenidor d'essència de perfum de colònia. Ampolla transparent de collor marró amb una etiqueta amb fons blau i una cenefa al voltant de color vermell. Porta tap de suro i conserva líquid a l'interior i l'etiqueta porta: Depositario de las principales fábricas de Europa y América de las materías primas para la perfumería. Daniel Bautisata Casassayas. Essencia Foliol R. Casa Flors. Arenys de Mar. Barcelona. Correspon a un dels productes de l'empresa de Daniel Bautista Casassayas, situada al c. de l'Església, 26, popularment coneguda com a Cal Safrà.

Daniel Bautista Casassayas va obtenir la representació en exclusiva per Espanya i Europa de la importàció d'especies a principis dels anys 20 del segle XX. Es dedicava a la benta de safrà, pebre, canyella, tomatex, nou moscada.... procedent de l'illa de Ceilan (Sri Lanka). Al cap d'uns anys, donada la seva afició per la química perfumista, Casassayas va començar a fàbrica productes de perfumeria. El seu producte més emblemàtic va ser la marca Otthero amb tota una gama de productes: colonia, perfúm, productes de maquillatge, que Casassayas va denominar així en honor a La Bella Otero. També tenia una gama de producte masculí amb una loció per l'afeitat que va tenir molt d'èxit i un altre producte important era la colònia a granel.
1920-1960
Procedència