Mostra de punta

9,5 x 14 cm
Categoria de puntes i teixits
Cotó
punta realitzada amb boixets, punt sencer i mig punt sobre fons de punt de París
Punta de coixí de guipur, en cotó de color blanc trencat. Sobre un fons de punt de París es despleguen uns motius vegetals amb flors de sis pètals de punt sencer, envoltades de torçal, i el centre omplert amb mig punt i punt de filigrana també amb torçal. D'una tija força complexa, en punt sencer i torçal, en surten unes fulles polilobulades amb mig punt i torçal. El cap presenta un trenat empuntillat; el peu és creuat, vorejat a banda i banda per un torçal. La punta és etiquetada amb el núm. 646, numeració de l'empresa Cosso.

El punt de Paris es un tipus de fons que en alguns països es denomina Fond Chant o Point Double, presenta una doble volta amb el fil per fer una xarxa més tupida. Els primers fons d'aquestes característiques le strobem en el primers treballs de puntes d'Anvers.
primera meitat del segle XIX
Procedència