Bagul

46 x 116 x 60 cm
Fusta, cuir, ferro, pintura
tallat, pintat a l'oli

Bagul rectangular folrat de pell de guarnició mexicana. Tapa de volta amb quatre guies de fusta per reforçar-la, nanses allargassades de ferro a cada costat i que es tanca amb dos forrellats i els laterals estan reforçats amb angles de ferro. La part frontal està decorada amb cintes de cuir fent filigranes a cada costat i fixades amb tatxes. La part interior de la tapa està decorada amb una pintura mexicana que representa la Sagrada Família amb la particularitat que la Verge vesteix l'hàbit del Carme, al peu, a cada costat de les imatges religioses, un home i una dona camperols amb indumentària pròpia de centre-amèrica. Envolta les figures una orla de motius vegetals en verd i vermell.

Aquest bagul que pertanyia al pilot Melcior Córdoba de la Casa Córdoba d'Arenys de Mar i l'utilitzava per transportar les seves pertinences durant els seus viatges d'ultramar, amb tota probabilitat fou adquirit a Mèxic.

Procedència
Arenys de Mar