Teixit

22 x 171 cm
Categoria de puntes i teixits
lli i seda
teixit a mà i brodat a reserva amb seda

Peça de forma rectangular de teixit blanc trencat que presenta una decoració en groc i blau que fa ressaltar un dibuix format per: sirenes amb corona, encarades i separades per un gerro del que en surten branques acabades amb uns fruits que recorden els raïms, figures masculines que sostenen a la mà dreta una serp i a l'esquerra un ocell i arbres amb forma de drac (cos, urpes i cap). Totes les figures i motius estan resseguits amb fil de color blau. És un disseny estil d'Àvila.

El brodat a reserva o brodat d’Àvila és una tècnica aparentment senzilla, però que requereix molta cura i que es realitzava des del segle XVI. Sobre la base d’una roba de lli es delimitaven els motius amb un repunt, Un cop delimitats els motius es treballa el fons amb fil de llana o seda per donar-li relleu. Aquest tipus de brodat s’utilitzava per a decorar elemens de la llar o de l’aixovar litúrgic generalment amb motius figuratius que podien ser de simbología religiosa, però també trobem escenes mitològiques. Aquest tipus de treball també són molt conegut a Itàlia on reben el nom de punt d’Assis.

Trobaràs més informació de les sirenes en aquest full

segona meitat del segle XVII
Procedència