Joc de llit

Categoria de puntes i teixits
cotó
teixit brodat en relleu i amb puntes de guipur fetes amb boixets

Joc de llit format pel llençol, les coixineres i el quadrant. Brodat en relleu amb les lletres JP i envoltades de flors i fulles amb una gran riquesa decorativa. Tot el joc de llit està decorat amb volants de punta de coixí amb una flor de 5 pètals amb fulles intercalades amb una forma ovalada sobre una fons de trena.Es conserva un volant amb el mateix disseny atribuït a la Casa Artigas d’Arenys de Mar.

L’empresa de randes Artigas sembla que va ser fundada l’any 1801 amb el nom: Casa especial en toda clase de Encajes de Bolillo, Juegos de Cama y de Mesa y Mantillas en Blonda. L’any 1887 els Artigas es van afincar a la casa de la Riera núm. 76, després núm. 88 on van iniciar una segona eta-pa. Aquesta etapa es va iniciar amb Rosa Muñoz Fontrodona, natural de Caldes d’Estrac, i el seu marit Josep Artigas, d’Arenys de Mar. Els fills del matrimoni Jaume i Josep Artigas –mantenen el negoci com Hijos de Rosa Muñoz– que van ser els que van continuar amb el negoci.

L’any 1900, Jaume es va casar amb Mercè Riera de Sant Vicenç de Mon-talt. Mercè va heretar el negoci de puntes. La documentació conservada dels anys 20 del segle XX mostren que van ser anys de molta activitat amb contactes a diferents llocs de Catalunya, a tot Espanya: San Sebastià, Madrid, les illes Canàries, també trobem contactes amb Cuba: Almacenes El Encanto de la Habana, precisament el precedent dels actuals Corte In-glés, Berlin, Estats Units, Bèlgica.... El volant del joc de llit és un disseny de la Casa Artigas, probablement d’aquest període del primer decenni dels anys 20.

1910-1915
Procedència