El futur ja és aquí ! La nova societat dels metalls

El futur ja és aquí! La nova societat dels metalls

Publicació de l'exposició El futur ja és aquí! La nova societat dels metalls, l'ús dels minerals ha anat evolucionant al llarg de la història i hem passat d'utilitzar eines de sílex a telèfons mòbils construïts amb diversos metalls. Un dels problemes més preocupants de la societat actual, la crisi climàtica, està estretament relacionada a la utilització dels minerals fòssils i per tant calen canvis urgents. El catàleg ens permet aprofundir en alguns dels aspectes de l'exposició.

Els continguts del catàleg van des de l'exposició científica i tecnològica a càrrec de Marc Campeny, comissari de l'exposició sobre la situació del planeta i la dependència dels nous recursos naturals. Jorge Méndez ens presenta la importància de les terres rares, essencials per a les energies sostenibles i el cotxe elèctric; Mariano Marzo estudia les dificultats que té la nostra societat en disposar dels nous recursos naturals. La periodista Laura Pous trasllada aquest discurs al nostre pais i les dificultats podem tenir per aconseguir aquests canvis.