Llençol

89,5 x 267 cm
Categoria de puntes i teixits
llí i cotó
teixit amb brodat en relleu realitzat amb agulla i puntes realitzades amb boixet

Gira de llençol de núpcies brodada en la seva part central representant un animal mitològic alat amb cos de lleó, urpes i cap d'ocell (brodat en relleu). Damunt l'animal trobem brodada les inicials R.B. Sota el brodat trobem tres tires calades que ens separen el brodat de la punta que voreja tota la gira. Es tracta d'una peça excepcional per la qualitat del brodat i el disseny que resulta molt original. La punta fa uns nínxols de forma ovalada amb ornamentació al seu interior a base de motius geomètrics i foliacis.

Una nota als arxius del Museu mencionen una funda de capçal de llit brodat per Remei Mas de Pérez, probablement es va incorporar al Museu amb les primeres peces donades. Una informació antiga de la peça diu que la punta és una blonda, tot i que es tracta d'una punta molt més senzilla realitzada amb punt sencer.

Dissenyador/autor
atribuït a Remei Mas de Pérez