Revisa Datatèxtil

Crida a la publicació a la revista Datatèxtil

dissabte, 15 juny 2024
Adreça
carrer de l’Església, 43
Població
Arenys de Mar

La revista Datatèxtil és una publicació periòdica, d’accés obert, dedicada a la divulgació del patrimoni tèxtil, que va començar a editar el Museu Tèxtil de Terrassa el 1998 i, des del 2011, s’edita conjuntament amb la Xarxa de Museus Tèxtils de Catalunya. Inicialment, es publicaven dues revistes impreses en paper a l’any, i ja des del número 28, el 2013, es fa en format digital i es pot descarregar gratuïtament a https://cdmt.cat/publicacions/. Des del darrer número, el 42, compta amb identificació DOI.

És una revista adreçada a persones interessades en el patrimoni tèxtil que inclou articles divulgatius amb metodologia científica, sobre indumentària, teixits, restauració, conservació preventiva, història, moda, etc. i ressenyes d’exposicions i llibres. La crida a la participació s’adreça a investigadors, personal de museus, acadèmics, estudiants, col·leccionistes, dissenyadors, i en general a persones relacionades amb el món tèxtil que vulguin exposar les seves recerques.

Enviament de propostes d’articles inèdits i originals: les propostes es poden presentar en llengua catalana, castellana o anglesa i contindran un resum el màxim detallat possible dels objectius i la temàtica de l’article. L’extensió no pot superar les 500 paraules i han d’incloure el nom de l’autor/autora, el títol i un breu CV, al correu biblioteca@cdmt.cat.

Termini de presentació: es podran enviar fins el 15 de juny de 2024. Els treballs enviats seran examinats pel comitè científic i es farà avaluació per parells. Si l’article és acceptat, s’enviaran les normes per a la presentació d’originals i s’indicarà el termini d’entrega.