Cinc mirades al Parc de la Muntanya de Sal de Cardona

divendres, 10 novembre 2017 fins a diumenge, 26 novembre 2017
Horari
De dilluns a divendres de 8h a 22 h. Dissabtes de 9 a 14h i de 17 a 21h. Diumenges de 9 a 14h
Espai
Centre Cultural El Calisay
Adreça
Riera Pare Fita, 31
Població
Arenys de Mar
Entitats organitzadores
Ajuntament d'Arenys de Mar, Museu d'Arenys de Mar, Agrupació Fotogràfica d'Arenys de Mar

La Muntanya de Sal de Cardona és un diapir únic a tot Europa i un exemple de la importància de l'explotació de la sal en la història de la humanitat. Aquest lloc ja era conegut al segle II, descrit per Cató com “una gran muntanya de sal pura que creix a mesura que se’n va extraient”. A l’interior es poden visitar les galeries de les mines que es van explotar fins als anys noranta del segle XX i conèixer un patrimoni natural, cultural i històric de gran valor.

Des del Museu d’Arenys de Mar vam demanar a l’Agrupació Fotogràfica d’Arenys de Mar que acceptés un repte: mostrar aquest espai singular a través de les fotografies de cinc membres de l’AFA. Miquel Casals, Ferran Jordan, Juanchi Pegoraro, Joan Gorro i Danilo Galeas van acceptar el repte i amb les seves càmeres ens mostren aquest espai i ens descobreixen colors, formacions naturals, records de l’antiga mineria…

Des del Museu d’Arenys de Mar hem d’agrair la col·laboració de l’Agrupació Fotogràfica d’Arenys de Mar i del Parc de la Muntanya de Sal, que va deixar entrar les càmeres dels fotògrafs dins la Muntanya de Sal i ha fet possible així aquesta mostra fotogràfica.