Mare de Déu dels Dolors

Classificació del Fons Josep Ma. Pons Guri
Fusta
Tallat
Imatge de la Mare de Déu dreta amb els braços oberts i les mans amb el palmell de la mà cap a dalt, el cap cot. El cap, les mans i el tronc són de fusta tallada i la part inferior del cos està format per tres barres de fusta formant una icona. La Mare de Déu porta corona daurada amb aureola de raigs i estrelles. La figura està vestida amb túnica negre decorada amb punta daurada. La cara de la Mare de Déu mostra el dolor per la pèrdua del fill.

"La Verge dels Dolors és una advocació mariana també coneguda com Verge de l'Amargura, Mare de Déu de la Pietat o la Dolorosa. que sol celebrar-se a la cristiandat el dia de Divendres de Dolors o el 15 de setembre. És usual representar-la en aquelles confessions, que ho toleren, amb vestit negre o morat i amb set espases clavades a l'alçada del cor. S'invoca en llatí com Maria Virgo Perdolens o Mater Dolorosa i és una de les nombroses advocacions a través de les quals l'Església Catòlica venera la Mare de Déu. L'advocació dels Dolors destaca el sentiment de dolor de la mare davant el sofriment del seu fill. Els "set dolors" fan referència als set episodis de la vida de Jesucrist, relatats pels evangelis, que van fer patir a Maria, qui acompanyava el seu fill en la seva missió de Redemptor" (font Viquipedia, https://ca.wikipedia.org/wiki/Verge_dels_Dolors)
segona meitat segle XIX
magatzem