Rajola d'arts i oficis

13,1 x 13,2 x 1,2 cm
Classificació del Fons Josep Ma. Pons Guri
Argila farruginosa
Per premuda, cuita oxidant, estergit, mà alçada

Rajola d'arts i oficis en la qual surt representat un camàlic o bastaix amb dos sacs blancs a les espatlles i arrepenjada d'un bastó. Sembla que porta el barret a la mà. El personatge apareix representat de perfil en actitud de caminar cap a la dreta,  porta uns pantalons curts sobre el genoll típics del segle XVIII i una camisa marró. Sota el cel blau hi ha dos ocells volant i el terra és marró, llis, i amb només una petita planta de tres branques. La rajola té una estreta franja groga i negra com a marc.

A Catalunya la producció de ceràmica es va desenvolupar en els centres de Reus i Barcelona seguint la tècnica de Manises, però amb termàtiques diferenciades abandonant l'estil d'inspiració àrab.

segona meitat del segle XVIII
Magatzem