Mantellina
Mantellina negra de forma rectangular amb una ornamentació constituïda per una sanefa ondulada que envolta la peça i d'una ampla banda amb garlandes a la part inferior. Quatre tires de flors intercales complementen la decoració. Els fons de tul està esquitxat de petites flors de formes variades.
Aquesta peça és un magnífic exemple de la blonda catalana de dos tons que es realitzava a Catalunya. La blonda es va introduir des de França i déu el seu nom al tipus de seda que s’utilitzava per a la seva realització, de color marró, d’aquí el nom de blonde (ros). Aquesta peça combina dos tipus de punts: punt sencer i mig punt per donar aquest efecte de dos tons de negre que fan que la peça no sigui tant uniforme. El disseny és floral com la majoria de les mantellines, però l’estructura irregular amb una gran varietat de motius. Tot i que no es conserva l’autor del dibuix, la seva qualitat fa pensar en el treball d’un artista, que al segle XIX es dedicaven al disseny de peces per encàrrec de les grans cases de puntes.
A Catalunya des de mitjans del segle XVIII i durant tot el segle XIX, es desenvolupen a les zones del Baix Llobregat, Barcelona i el Maresme diversos negocis de punta artesana dedicats principalment a l’exportació a Amèrica.
Aquesta magnífica mantellina va ingressar al Museu d’Arenys de Mar el 13 de març de 1983 amb la inauguració del Museu Marès de la Punta i formava part de la col·lecció Marès. Frederic Marès i Deulevol.