Vestit

Seda crua, folrat
punta mecànica, detalls de passamaneria i brodat realitzat a mà
Aquest vestit de bateig era propietat de Francesc Sarrais Serra, nascut a Berga aproximadament l’any 1850. Va perdre el pare abans de néixer i la família, per respectar el dol, va confeccionar el vestit en color negre.

Vestit de bateig de maniga llarga i coll en punta amb folre de setí beix. L’interior del folre està acabat amb una vora molt petita i les obertures són de voravius originals de la mateixa peça de roba, sense cap tipus d’acabat, la confecció està resolta amb nou tavelles o doblecs totes encarades al centre per  donar amplitud al teixit a sota del pit, a aquesta part s’ha afegit una veta per amagar la costura. El coll del folre és rodó i està acabat amb una vora molt petita i decorat amb un volant de punta de seda de color beix, forma una punxa a l’alçada de l’escot i es tanca amb unes tavelles que van des del centre de l’escot fins a la punta que forma el teixit exterior, aquestes tavelles simulen una tapeta i en la quals estan situats els quatre botons daurats. El sobrevestit és negre realitzat amb punta mecànica amb fons de tul i motius florals, l’escot exterior és de setí negre formant una punxa i decorat amb passamaneria i puntes mecàniques. Les mànigues estan formades per dues capes de puntes sobreposades, la capa superior acaba amb una veta de setí negre i l’inferior, que està cosida al folre, acaba amb un puny de setí també negre i una punta igual a la del coll de color beix. Per tancar l’obertura del puny dos botons iguals que els del pit. El vestit es tanca per darrera amb un gafet negre a la cintura i per dos cordonets de cotó a la part del coll.
Procedència
Berga