Vestit

Categoria de puntes i teixits
Cotó i nacre
teixit amb brodat suís i calat realitzat a mà i puntes mecàniques d'estil valenciennes

Vestit llarg per a nina, de color blanc format per un cos i faldó, de màniga llarg i coll rodó, està cordat per l'esquena amb quatre botons. El cos està decorat amb uns entredosos de punta mecànica d'estil valenciennes i entredosos amb flors brodades a mà. El coll, les mànigues i el faldó estan rematades amb un volant de puntes. El faldó està decorat per un calat i flors brodades i a la part davantera, i formant un triangle, entredosos i volants sobreaplicats.

El Museu de Sitges conserva una de les millors col·leccions de nines antigues que havia estat propietat de la escriptora Lola Anglada. Les nines al segle XIX a més de la curada elaboració de la imatge també hi havia tot un treball per a vestir aquestes nines que imitaven la complexitat dels vestits de les dones d'aquest període.

primera meitat del segle XX
magatzem