Vestit de bateig

vestit 190 x 62 cm, capa 210 x 38 cm
cotó, piqué
teixit decorat amb brodats realitzat a màquina

Vestit de bateig de color blanc format pel vestit i la capa que arriba fins a la cintura. Presenta una decoració formada per un entredós vertical i volants amb motius geomètrics formant quadrats de teixit amb un fons de calat.

La Casa Sivilla de Barcelona va ser una de les botigues de llenceria i roba blanca més prestigiosa de Barceona, va ser fundada l'any 1917 per Concepció Carreri i el seu marit, el dibuixant Alfredo Sivilla i es trobava al carrer Santa Anna. Aquesta empresa disposava de taller i botiga, comptava amb treballadors propis, però també treballava amb moltes brodadores i puntaires que realitzaven les feines a casa seva. Des dels seus inicis va subministrar peces per la burgesia barcelonina, però ràpidament també va rebre encàrrecs de tota Espanya. A mitjan segle XX la seva fama va traspassar fronteres ja que van treballar per Grace Kelly, la família Kent i la reina Fabiola de Bèlgica.

primera meita segle XX
Procedència