Vestit de comunió

99 x 196 cm
Categoria de puntes i teixits
Cotó
Guipur, cosit
Vestit de comunió de gasa i fil de cotó de màniga curta tipus japonès amb escot rodó, coll camiser de 4 cm arrodonit als extrems i cordat al darrere amb teixit disposat al biaix. El vestit s’obre per la part del darrere amb una tapeta afegida de gasa en la qual s’han cosit quatre gafets i amb una única costura posterior. La màniga té puny de gasa doblegat pel mig sense cap fixació i teixit disposat al biaix. El vestit està decorat amb tres franges de 5 cm de gasa i quatre entredosos de puntes de coixí amb grans flors sobre un fons trenat, aquests teixits están units amb punt calat. La part del pit està frunzida per donar amplitut i i el vestit finalitza amb un doble teixit de gasa. La cintura té un reforç interior també de gasa.

Aquest va ser el vestit de comunió de Pepita Ramis que va néixer el 22 d’octubre de 1904 a Cassà de la Selva. A l’edat de 8 anys va realitzar els entredosos de punta de coixí que decoren aquest vestit i va celebrar la comunió a l’edat de 10 o 12 anys. La seva filla Montserrat Serra Ramis va fer donació del vestit, els patrons per a la realització de les puntes i la foto de la seva mare, el dia de la primera comunió.
primer quart segle XX
Dissenyador/autor