Volant de vestit

Categoria de puntes i teixits
Cotó
tul mecànic amb motius aplicats realitzats amb agulla

Volant de forma rectangular i color blanc. Fons de tul mecànic amb motius realitzats amb boixet. El disseny d'una extraordinària riquesa decorativa mostra petits motius florals i rodones escampats a la part superior i a la part inferior una garlanda ondulada formada per roses i entre elles uns rams amb fulles i pinyes. A la banda superior de la garlanda estan representades unes palmes.

Segons l'inventari que Angels Magret Vila va lliurar al Col·legi de l'Art Major de la Seda de Barcelona al vendre la col·lecció de puntes, aquest volant havia estat propietat de l'emperatriu Eugenia de Montijo. Aquesta aristòcrata espanyola casada amb Napoleó III va ser una de les dones més influyents en la moda de la seva època, era reconeguda la seva afició per les puntes artesanes. En el Museo del Romanticismo de Madrid es conserva una xaqueta de puntes de xantillí que havia estat propietat de l'emperadriu.

Magatzem
Col·lecció de procedència