Vestit de bateig

vestit 220 x 94 cm
Categoria de puntes i teixits
Cotó
Batista, Valenciennes, brodat suís mecànic

Vestit de bateig de color blanc. La decoració està formada per tires de brodat suís, entredosos i volants de valenciennes mecànic. Els entredosos estan decorats amb margarides. La peça procedent de Barcelona va ser utilitzada en el bateig de Neus Vives, a la ciutat de Valls (Tarragona).

Les puntes de valenciennes van ser molt utilitzades a la decoració de la roba blanca, tant en els vestits de bateig com la roba interior. Al introduir-se la mecanització en les puntes a mitjans segle XIX, aquest tipu de punta va ser ràpidament imitada. Entre mitjan segle XIX i fins 1914 podem veure como s'aplica a la roba blanca per a fer-la més atractiva acompanyada de broedats en els colls, mànigues i els acabaments de la peça.

Procedència
Valls