Museu Marès de la Punta   |   Museu Mollfulleda de Mineralogia

moda, luxe, segle XVIII

V Col·loqui d'Investigadores en Tèxtil i Moda. El luxe en els teixits i la moda

dimecres, 5 novembre 2025 fins a dijous, 6 novembre 2025
Espai 
Museu del Disseny de Barcelona
Adreça 
Plaça de les Glòries Catalanes, 38
Població 
Barcelona
Entitats organitzadores 
Fundació Història del Disseny, Museu del Disseny de Barcelona, Centre de Documentació i Museu Tèxtil de Terrassa, Museu de l'Estampació de Premià de Mar, Museu de Mataró, Museu d'Arenys de Mar

La Fundació Història del Disseny i els museus tèxtils de Catalunya convoquen el seu V Col·loqui d’Investigadores en Tèxtil i Moda que tindrà lloc en el Museu del Disseny de Barcelona els dies 5 i 6 de novembre de 2025.

En aquesta ocasió el tema són els teixits i la moda com potents eines d’estratificació i de distinció social. D’una banda, el luxe s’ha posat al servei de les classes dominants, al consolidar les jerarquies establertes i imposades, però, d’altre banda, també ha contribuït a desdibuixar-les y reescriure-les. Per aquest motiu, el concepte del luxe ha estat un dels baluards millor custodiats pels sectors privilegiats, perquè és un dels recursos més potent de significació social, de legitimació de poder i de reconeixement de les elits. En conseqüència, con la voluntat d’adaptar-se a les diferents cares que ha adoptat el poder, el que s’entén com luxe ha anat mutant la seva semàntica.

Els resums s'han de presentar a coloquiotextil@gmail.com La data límit de presentació de resums és el 31 de març de 2025. Les respostes d’acceptació s’enviaran la quarta setmana d’abril de 2025.