Curvatura, punta contemporània de Jana Frajkorová

Sala d'exposicions El Calisay
Entitats organitzadores
Ajuntament d'Arenys de Mar, Museu d'Arenys de Mar

Jana Frakjorová és una puntaire de Presov, Eslovàquia. És coneguda a tota Europa per la originalitat dels seus treballs utilitzant elements poc habituals: fils metàl·lics barrejats amb elements inusuals com vidre, ceràmica, fusta... fent composicions de gran creativitat.
Frakjorová va aprendre la punta tradicional del seu país als 10 anys, però ràpidament va evolucionar cap un llenguatge més contemporani on pogués expressar la seva creativitat. L'any 1994 va començar a ensenyar teoria i pràctica de la punta al coixí a l'escola de Vodárensk. Des de l’any 2000, es dedica professionalment a l'ensenyament de la punta i a la realització de les seves peces. Ha participat en diversos congressos, exposicions i trobades internacionals a tota Europa.
En els seus treballs, Jana Frajkorová combina tot tipus de materials i colors: la fusta, la ceràmica, el vidre, el cuir i fils de tota mena per a les seves obres artístiques. Les seves creacions per a la indumentària i complements també s’omplen de colors. En els darrers anys, els seus treballs s'han especialitzat en la utilització de fils metàl·lics coure i làmines de metall, acer inoxidable, llautó i materials revestits de zinc
Aquesta exposició ens permetrà conèixer el treball d'una puntaire original i creativa.