Estiueig de proximitat 1850-1950

diumenge, 4 juliol 2021 fins a diumenge, 31 octubre 2021
De dimarts a dissabte de 10 a 13h. Diumenges i festius d'11 a 13h.
Espai
Museu d'Arenys de Mar
Adreça
carrer de l’Església, 43
Població
Arenys de Mar
Entitats organitzadores
Oficina del Patrimoni Cultural, Museu de la Nàutica del Masnou i Museu d'Arenys de Mar

Exposició dedicada al fenòmen de l'estiueig des de la segona meitat del segle XIX fins la primera meitat del segle XX i l'impacte que va suposar en els pobles propers a Barcelona en les zones del Maresme, Vallès Oriental, Valles Occidental i el Garraf. L'exposició ens parla de l'arribada dels primers estiuejants, les costums socials que van traslladar als llocs d'estiueig, l'impacte patrimonial en les noves cases i torres d'estiueig, les principals figures i un dels principals motius que va impulsar l'estiueg: fer salut. L'exposició ha estat comissariada per Joaquim Maria Puigvert, professor de la Universitat de Girona. Recerca i textos de l'àmbit local Joan Miquel Llodrà.

Inauguració el 4 de juliol a les 12h amb invitació per control d'aforament.