Un mar de tul. El ret fi, una punta d'Arenys

diumenge, 30 maig 2021
Horari
De dimarts a dissabte de 10 a 13h i de 16 a 18h i diumenge i festius d'11 a 13h
Espai
Museu Marès de la Punta
Adreça
carrer de l’Església, 43
Població
Arenys de Mar

El ret fi o punta d’Arenys, les puntes blanques que van fer famosa la vil·la d'Arenys de Mar, és avui una part més, important, del nostre patrimoni, testimoni d’una manera de fer i viure; de les mans que el teixiren –anònimes i pobres–, dels qui el comercialitzaren –els que hi feren negoci– i de tots aquells –ben pocs– que se’l van poder permetre. Un mar de tul. El ret fi o la punta d’Arenys pretenem endinsar-vos en la realitat tècnica, artística, social i econòmica que s’amaga darrera d’aquesta punta –encara viva–, variant que referma el nostre país com a capdavanter entre els principals centres productors puntaires europeus.

L'exposició mostrarà com el ret fi va ser unes puntes molt apreciada i que podem trobar a espais emblemàtics. Es podran contemplar peces procedents de l'Abadia de Montserrat, la Catedral de Girona, la Basílica de la Mercè de Barcelona, Hermandad de la Macarena de Sevilla, Museu de Badalona, el Museu del Disseny de Barcelona i col·leccions particulars. Al costat de peces històriques podrem contemplar una col·lecció de núvies realitzades amb puntes de ret fi de l'Arca de Barcelona i peces realitzades en l'actualitat amb dissenys tradicionals i contemporanis.

L'exposició s'ha prorrogat i es podrà visitar fins el 30 de maig de 2021.