En Josep Ma. Pons Guri, amic d'en Marès i la persona que va col·laborar activament en la inauguració del Museu explicava com Frederic Marès i Deulevol deixava ben clar perquè triava Arenys de Mar per acollir la seva col•lecció: Vull que quedi ben clar que si, per la meva part, com a creador del Museu, vaig suggerir-ne la ubicació a la vila d’Arenys de Mar; no fou pas res arbitrari, sinó ben conscient, per estimar i entendre que a dita vila d’una manera singular hom li deu la divulgació, el coneixement i la valoració de la punta al coixí…
Des dels inicis del Museu, Jordi Palomer al capdavant com a director i Lola Simarro com a la seva col•laboradora van aconseguir que el Museu s’hagi convertit en un referent en la recuperació i conservació d’un patrimoni que tant ens caracteritza com a població i com a país. Al Museu s’han anat incorporant col•leccions importants com el Fons Castells d’Arenys de Mar, la col•lecció Balmes-Viñas amb peces de la Casa Hijos R. Vives de Barcelona o la col•lecció Carmen Tórtola Valencia, propietat del Col•legi de l’Art Major de la Seda. Recentment el Museu ha incorporat el conjunt de peces de punta de la col•lecció Francesca Bonnemaison i la cessió de les estovalles, l’alba i el roquet per a la Capella de Sant Jordi del Palau de la Generalitat realitzades per la Casa Castells entre els anys 1927-1929. El Museu és a més un espai actiu amb la celebració d’exposicions com la que podeu visitar ara, Colors del Mediterrani, l’organització de diverses activitats: tallers, concerts, conferències, cursos de ret fi... , la relació amb altres museus i entitats d’arreu d’Europa dedicades a la promoció i difusió d’un art com és la punta artesana.
Qui comenci a llegir aquesta salutació, que fins a acabar-la se senti designat d’una manera singular i amistosa: aquest és el desig conjunt d’un home, Frederic Marés, i de la vila d’Arenys de Mar. En trobar-se, lliure i serè, en aquest hospitalari lloc, el visitant es veurà voltat d’una delicada bellesa. Generacions de sensibles dits femenins d’aquesta població i de fora – altres nacions incloses- la varen crear. Un mantingut i noble esforç, després de salvar-la llarg dels anys, l’ha volguda reunir aquí. I l’ofereix per sempre, amb la viva col•laboració de tota la vila d’Arenys de Mar, sense oblidar ni per un moment, però, la presència d’Arenys de Munt, d’on procedim, al lent plaer contemplatiu d’un amables ulls encuriosits. Amb aquestes paraules, el poeta Salvador Espriu convida al visitant a gaudir del Museu Marès de la Punta, un espai on es pot gaudir d’un art que singularitza a tota Europa, des de Rússia fins Portugal i de Xipre fins Regne Unit es fan puntes al llarg dels segles.
En aquests 30 anys han col•laborat i col•laboren amb el museu moltes persones, institucions i entitats, i sobretot tots els arenyencs que ens donen el seu suport. Ens és impossible mencionar-los a tot ells, però agraïm aquesta confiança i volem celebrar molts anys més.