La web Documentació i difusió del fons industrial tèxtil de Catalunya és una eina per a tots els investigadors del patrimoni tèxtil, dissenyadors, creadors i artesans dedicats a oficis relacionats amb el tèxtil. La web és una base de dades amb més de 1000 fitxes de les mostres de teixits, estampats i puntes conservades al Centre de Documentació Museu Tèxtil, el Museu de l'Estampació de Premià de Mar i el Museu d'Arenys de Mar. Cada fitxa ofereix àmplia informació sobre cada mostra: matèria, utilització, datació amb una descripció de la mostra i una fotografia en alta resolució de algunes de les mostres. També ofereix informació de les empreses estudiades i bibliografia.

Els mostraris tèxtils són volums enquadernats on cada empresa recollia la seva producció en forma de mostres de teixit o de fil. Aquestes mostres s’enganxaven disposades en columnes verticals. Generalment a cada pàgina hi havia diverses mostres del mateix teixit, en els diferents colors de la temporada, amb un número de referència general, que es corresponia amb el de la fitxa amb les dades per a la seva fabricació, i també un número al costat de cada mostra, per diferenciar cada color. A cada volum hi consta l’any i de vegades també la temporada; llavors només n’hi havia dues: hivern o estiu. Els mostraris sovint eren coneguts com “la TERME 24, 2009 El fons documental tèxtil del CDMT 30 bíblia de la fàbrica”, ja que entre les seves pàgines es recollia tota la producció que es feia a l’empresa.

Aquestes mostres són, per tant, petits exemples que ens poden oferir una gran quantitat de dades sobre el disseny, els materials, les novetats tecnològiques i fins i tot el cost de la producció tèxtil i per tant poder aprofundir en l'estudi de la història de la indústria tèxtil a Catalunya. La tasca dels museus com El Centre de Documentació Museu Tèxtil, el Museu de l'Estampació de Premià de Mar, el Museu d'Arenys de Mar i el Museu d'Història de Sabadell, entre d'altres, ademés de conservar aquest patrimoni és fomentar treballs d'investigació al voltant d'aquestes mostres i posar-les a disposició d'investigadors, històriadors i dissenyadors.

Des del a<href=http://raco.cat/index.php/Arraona/article/view/260478 com>Museu d'Història de Sabadell</a s'ha realitzat un important treball al voltant dels mostraris que es conserven així com a<href=http://www.raco.cat/index.php/Terme/article/viewFile/179443/335447>Centre de Documentació Museu Tèxtil de Terrassa</a que ha donat lloc a estudis a càrrec d'investigadors.